Saturday, April 21, 2012

pagi sabtu :)

assalamualaikum..

alhamdulillah.alhamdulillah..mira masih dberi kesempatan utk melihat dunia pagi sabtu ni :)

lama mira menghilang..penjelasan? hehe.

mira x pergi mana pun lah..dkt rumah line internet seminggu dh x de..ni haa..semalam baru ade..alhamdulillah :)

ohurrmmm..pagi ni kan, ntah kenapa hatiku rasa cemburu..ya allah..sjk kebelakangan ni, asyik teringatkan dia..kenapa dia YA Allah?kenapa dia? kau hilangkanlah perasaan ini..aku dpt merasakan yg dia bukan untukku..ntah..secara tetibe fikiranku asyik teringatkan dia..astagfirullahalazim..astaghfirullahalazim..ajakan syaitan itu..*aku tahu ya allah.itu salah*

ya allah.sesungguhnya aku memohon kepada-Mu cinta-Mu dan cinta orang-orang yang mencintaimu dan aku memohon kepada Mu perbuatan yg dapat mengantarku kepada cinta-Mu..




ya allah..

Di hening pagi, Diriku hanya bertemankan sepi. Aku melihat alam ciptaan Allah, Kerdil aku rasakan ketika berada di hadapanMu, time solat dhuha tadi.

ya Allah, Aku tertunduk, air mataku mulai digenangi air jernih, Aku hanyut dibawa bayangan fikiran. Ya Allah, aku cemburu! Aku cemburu kepada mereka, Mereka yang memiliki hati yang dipenuhi dengan cinta, Cinta kepada siapa? Cinta kepada Engkau yang menciptakanku, Jiwa mereka dihiasi dengan semangat jihad, Hati mereka diterangi dengan nur cinta yang abadi, Iman memenuhi ruang2 sanubari, Jalan perjuangan sedia mereka tempuhi, Meskipun mmpunyai ranjau yang melukai.

Segala ujian yang datang,
Dengan tabah mereka lalui,
Setiap torehan dan cacian,
Tidak pula mereka peduli,
its simply bcoz hati mereka begitu asyik,
Terleka dan tenggelam oleh manisnya
cintaMu.

Sedang aku di sini, Dalam kesamaran masih mencari-cari, Ke mana arah diri, Setiap kelemahan sedikit demi sedikit,
aku mencoba perbaiki, Membersihkan kembali segumpal darah yang bernama hati, Iman yang baru mulai untuk bercahaya kembali, Aku rasa begitu payah untuk dipertahankan. masyaAllah.

Betapa hebatnya perang, Yang terjadi antara iman dan nafsu, Terkadang aku merasa ingin berhenti, Berhenti dari melanjutkan langkah ini, Tetapi aku tahu, Bukan mudah untuk menggapai cinta hakiki, Pengorbanan dan kesakitan harus aku lalui, Demi sebuah akhir yang bahagia, iaitu sebuah tempat di syurga yang ku
dambakan kini.semlm dan selamanya.

*tetibe*Hembusan angin menydarkanku kembali

Ya Allahu Ya Rabbi,

CintaMu menjadi dambaanku, Dalam keheningan pagi ini, Aku menadahkan tangan, Bemohon dan merayu kepadaMu, Ampunkan segala dosa-dosaku, Meskipun sangat berat ujian yang Engkau berikan, Demi setitis cinta aku relakan.

Ya Allah berikanku kekuatan,

ya allah.aku tahu islam itu indah..kau tetapkanlah imanku agr senantiasa dalam landasan Mu Ya Allah :)
Published with Blogger-droid v2.0.4

0 278ngomel org(^_^):

Post a Comment