Friday, December 23, 2011

statement memuji diri :D

bukan mudah kalau org terlalu merendah diri, tak yakin pada diri..yang sebenarnya dia sendiri tauu dia boleh buat..sebenarnya.dia hanya memerhati.memerhati dann memerhati..sebenarnya dia pun mahu ke hadapan, berkongsi ilmu yang ada dengan rakan-rakan..berkongsi tentang kehidupan.dia sendiri ada idea.dia sendiri tahu sebenarnya untuk menjawab persoalan-persoalan yang menjadi soalan oleh orang lain..tetapiiiii, dia hanya memerhati..tidak berani ke hadapan,tidak ada keyakinan diri.takut pada perkataan,'SALAH'!!!!! what a shame..pelajar sbp kowtttt -,-

hurmmm..itu hanya pembuka bicara..penuh dengan maksud tersirat..mungkin hanya boleh difahami oleh para-para ilmuan belaka..ouh.mungkin hanya para sejarawan...

cehhh.hiperbola di situ :D

.alhamdulillah semenjak dua menjak ni,mira dah dapat keberanian untuk ke hadapan.. keberanian utk mengeluarkan pendapat...keberanian untuk menerangkan soalan soalan yang menjadi persoalan kat orang lain..berani untuk membentangkan segala kertas kerja tanpa sedikit pown rasa terketar-ketar lutut.ouhhh alhamdulillah. pembelajaran di universiti mengajar mira untuk lebih yakin,berani. dan sifat-sifat seangkatannya...

sebelum ni mira?

ouhhh mira akui, dulu-dulu mira kalau boleh x nak kehadapan memberikan penerangan..x nak public speaking,x nak buat presentation..sebab kalau buat,mira akan gila-gila x confident dan memang akan menggeletar bibir.. bibir?hurm..yupp -,- .lepastu,cakap x tentu pasal.. semua yang keluar dari mulut akan jadi worse...yeee.seriously! buruk..teruk..haissh..

tapiii pengalaman mengajar mira..alhamdulillah...volunteer buat jawapan di hadapan kelas, terangkan sekali tanpa gentar-gentar..yakin..yakinn buat presentation..dah x ke belakang ke belakang bila nak present..cuba kalau bolehh, terang sebaik mungkin ilmu yg ada utk perkongsian..*tanpa getar-gentar bibir.. ;)

contoh mira??

tadii..alhamdulillah everything went well..presentation chemistry..le chatelier..tanpa segan silunyaaaa semua terang sungguh2 kat classmate..dari teori,analogi,sampailahhh soalan tutorial..we used to help each other.dengar perkataan, oooooo..paham..campur gelak tawa analogi serious buat mira seronok dengan presentation tadiii..hehe.alhamdulillah.



amira-nurul-nasha-aliah-mia ;)

nasha sebagai director.mira dan nurul sebagai reactant.aliah dan mia sebagai product.its about concentration..shift to the left,shift to the right..if ada tambah concentration



with miss nisa..what a relieve part bila miss kata 'good' and sporting ambil gambar sekali ;)

ehehehe..terang lagi nyataaaaaaa kan post ni memuji diri?ouhh well,biasa.rasa yang teruja sgt..rasa berbelah bahagi sebelum sebelum ni berjaya diatasi.alhamdulillah.diharapkan sifat keyakinan ni terus sebati dengan jiwa mira buat selama-lamanya..amin ;)

**
ingat x wahai sekalian readers kepada pesan Abu Tayyib al-Mutanabbi.ingat x?ingat x? mmehhh..niiii

Jika kamu mahu menjadi seorang yang mempunyai idea, maka jadilah seorang yang berpendirian. Kerana sesungguhnya satu-satu idea itu (biar sebaik mana pun ia) akan menjadi rosak hanya kerana kamu berbelah bagi…!

Berbelah bagi, tidak pasti dalam fikiran, pengucapan dan perbuatan, memusnahkan apa sahaja pendirian yang mahu dipertahankan. Betapa tragisnya al-Quran dan al-Sunnah tersisa di tangan pejuangnya yang tiada keyakinan diri..
so,untuk amira dan awak-awak,




be confident in whatever u do ;)))))

p/s:hai cik adik.. :D
Published with Blogger-droid v2.0.2

1 comment: