Tuesday, November 1, 2011

semanis kurma

semanis kurma : ulangan

harini bertajuk 'Dia Untukku'

daripada tajuk dah boleh agak kan apa pengisiannya.

agak agak pengisiannya tentang ap?

' JODOH '




doa.

surah toha : ayat 131-132
surah al mukminun : ayat 29
surah anbiya' :ayat 89

bila dah habis ceramah tu,terlintas kt fikiran mira. umur kita bukan semakin mengecil,bahkan semakin meningkat. sekarang dah mencapai umur 18 tahun.bukan muda setahun jagung lagi.dah kena start fikir masa depan.*dah lama fikir sebenarnya

masa depan?

ya.kerjaya.perkahwinan..tanggungjawab di dunia semakin berat. bakal memikul tanggungjawab sebagai isteri kepada suami.,tanggungjawab sebagai emak kepada anak2.tanggungjawab kepada majikan.wahhhhh.x dapat bayangkan diri dalam keadaan sedemikian rupa.


jadi,dari sekarang dah kena berdoa agar dikurniakan suami yang soleh,beriman dan bertakwa agar dapat membimbing mira ke jalan agama Allah,pemimpin keluarga yang bertanggungjawab kepada zuriat zuriat kami kelak.

perkahwinan?sunnah Rasulullah.

'Barangsiapa tidak suka dengan sunahku,dia bukanlah pengikutku'


ad lagi.

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud,'Perbaikilah wanita, kerana sesungguhnya wanita itu diciptakan dari tulang rusuk.Paling bengkoknya tulang rusuk itu adalah di bahagian atasnya. Jika meluruskannya terlalu keras,maka ia akan pecah. Dan jika dibiarkan,maka ia akan tetap bengkok. Maka perbaikilah wanita itu dengan cara yang baik.





untuk amira dan awak awak : fokus dengan ap yang kita buat sekarang.belajar betul betul.capai dulu cita cita yang ingin dicapai.dan dalam masa yg sama,teruskan berdoa agar mendapat jodoh yg sesuai dan terbaik untuk kita.kalau dah sampai seru untuk mendirikan rumah tangga,insyaallah Allah akan berikan jodoh yg terbaik untuk kita yang seterusnya menjadi penyambung keturunan dua insan.. =)



*tetiba teringat dulu waktu doa habis solat jemaah ekin doa tentang jodoh.abis sembahyang,semua bising ckp pasal benda tu =)

p/s:siapalaa antara batchmate ku kawen paling awal kan?
Published with Blogger-droid v2.0

7 comments:

  1. cnfrm lahh dayah khwin duluuuu! haha
    mira nk tahu tk? td kte pn tgk semanis kurma. baru nk buat post psl nih. mira lg cepat lahh pulakk ==' tk jd nk post. haha

    ReplyDelete
  2. dayah kawen duluuuuu..bahahahaha pastu ekin,pastu mira,patu hani,pastu ana..aku n laila serentak..patu amal kot..amal n biela antre yg last2 la sbb dorang kan dokter bjaye..hahaha

    ReplyDelete
  3. amboi alieya. dan dan je dh plan semua kann? haha.

    ReplyDelete